Un 30% dels espanyols sofrirà la síndrome postvacacional en reincorporar-se al treball

|

Un 30% de los españoles sufrirá el síndrome postvacacional al reincorporarse al trabajo

El 30 per cent dels treballadors espanyols està sofrint o sofrirà la síndrome postvacacional en reincorporar-se al treball després del període de vacances d'estiu, segons les dades publicades per Adecco.

La síndrome o depressió postvacacional es caracteritza per una sensació de falta d'energia, motivació o tristesa que té lloc en la volta al treball, causada per la ruptura del procés d'adaptació o transició entre el temps d'oci i descans i la rutina laboral. Aquesta síndrome es manifesta de forma més greu en "els entorns de negatividad en el treball, en els quals es realitzen tasques repetitives o en els quals apareixen caps poc motivadors", ha assenyalat la directora de Lee Hecht Harrison, Nekane Rodríguez.

Les persones amb poca tolerància a la frustració i amb menys resiliència són les més susceptibles a sofrir aquest tipus de depressió. D'altra banda, realitzar llargs períodes de vacances en comptes de dividir-les al llarg de l'any també pot propiciar la síndrome postvacacional, ja que es produeix una major desconnexió i un canvi dràstic dels hàbits de vida. Rodríguez ha explicat que "un hàbit necessita 21 dies per implementar-se, i un mes de vacances és temps més que suficient perquè una persona s'acostumi als nous hàbits de vida".

Els principals símptomes de la síndrome postvacacional, que solen durar uns 15 dies, són l'apatia, el cansament, la falta de concentració, el nerviosisme, l'estrès, la tristesa i, en ocasions, trastorns del somni. En casos més greus es pot experimentar ansietat, mal de cap i malestar general. A més, moltes persones que no sofreixen una depressió postvacacional si que pateixen un quadre de fatiga o estrès després de les vacances associat amb el canvi d'hàbits.

UN PENSAMENT POSITIU, LA CLAU

Tant en la prevenció com en la solució de la síndrome postvacacional és essencial tenir un pensament positiu i veure la volta al treball com alguna cosa bé i no com una càrrega. D'aquesta forma, serà més fàcil reincorporar-se a la rutina si es pensa que es van a reprendre les relacions amb els companys o en valors que generin motivació.

Per anticipar-se a la depressió postvacacional, el més recomanable és tornar als hàbits anteriors uns dies abans d'incorporar-se al treball. D'aquesta forma, és preferible començar a aixecar-se ràpid i tornar de la destinació de vacances uns dies abans. A més, durant les primeres jornades, és aconsellable matinar més del normal per anar al treball sense pressa i reprendre les tasques laborals de forma gradual. Finalment, l'esport i una bona alimentació poden fer més fàcil la volta a la rutina.

Sense comentarios

Escriu el teu comentari




No s'admeten comentaris que vulnerin les lleis espanyoles o injuriants. Reservat el dret d'esborrar qualsevol comentari que considerem fora de tema.

EL MÉS LLEGIT

ARA A LA PORTADA
ECONOMIA
Llegir edició a: ESPAÑOL | ENGLISH