Fer exercici 20 minuts 3 vegades per setmana és suficient per mantenir un bon estat de salut

|

Fer exercici 20 minutos 3 vegades per setmana és suficient per mantenir un bon estat de salut

Realitzar exercici tres vegades per setmana en sessions d'uns 20 minutos a una intensitat intensa o 30 minuts cinc vegades per setmana, d'una activitat més lleugera, és "més que suficient" per mantenir un bon estat de salut, segons ha assegurat el director de la 29 Reunió Anual d'Imatge Cardíaca i professor de la Facultat de Medicina de la Universitat Complutense de Madrid, Miguel Ángel García-Fernández.

I és que, la moda de l'esport ha fet que apareguin alguns problemes de salut, sobretot quant al cor, que es poden evitar si es prenen les mesures necessàries. De fet, encara que se sap que l'exercici físic és bo per a la salut, aquest ha de ser en la seva justa mesura, ja que diferents estudis han posat de manifest que l'exercici incontrolat afavoreix l'aparició d'arítmies.

En aquest sentit, la directora del Centre de Medicina de l'Esport del Consell Superior d'Esports, Araceli Boraita, ha recordat que la mort sobtada és la patologia "més temuda" pels esportistes i ha destacat la importància de les "tècniques d'imatge cardíaca per detectar les dues malalties que afavoreixen aquesta patologia: la miocardiopatía hipertrófica (un agrandamiento del ventricle esquerre) i la miocardiopatia arritmogénica".

"El desenvolupament de les noves tècniques modernes d'ecocardiografia avançada ha permès disposar de proves molt sofisticades de deformació miocárdica, amb les quals podem estudiar millor la fisiologia del cor. Així, hem pogut constatar que després d'una marató el miocardi està afectat un període de temps d'unes tres setmanes. Falta per saber què passa realment en el cor a llarg termini. Estem començant a conèixer els canvis que es produeixen i que aquests afavoreixen l'aparició d'arítmies", ha explicat García-Fernández.

SIGNES D'ALARMA

Per tot això, i a causa que cada vegada són més els que se sumen a les carreres populars i a les maratons, els experts han demanat "no baixar la guàrdia" i han explicat que hi ha diferents signes d'alarma que quan apareixen és necessari reduir el ritme i visitar a un cardiòleg.

Aquests són la sensació de que el cor batega de forma irregular, la presència de dolor en el pit i els marejos i suor freda. Si no s'atén a aquests símptomes, tal com ha avisat Boraita, es poden produir danys en el cor que poden ser irreversibles.

No obstant això, l'experta ha reconegut que actualment queden "moltes preguntes per contestar", atès que "no se sap" com l'entrenament modifica aquestes lesions. "El que sí que és un fet constatat és que l'exercici intens produeix unes arítmies i que hi ha alteracions en el cor reversibles. Per això, es recomana fer un estudi d'imatge cardíaca superats els 45 anys", ha recalcat.

Sense comentarios

Escriu el teu comentari




No s'admeten comentaris que vulnerin les lleis espanyoles o injuriants. Reservat el dret d'esborrar qualsevol comentari que considerem fora de tema.

EL MÉS LLEGIT

ARA A LA PORTADA
ECONOMIA
Llegir edició a: ESPAÑOL | ENGLISH