Sis de cada deu persones que realitzen exercici físic no respiren correctament

|

Sis de cada deu persones que realitzen exercici físic no respiren correctament

Sis de cada deu persones que realitzen exercici físic no respiren correctament, segons ha informat Nascia, que assenyala que el principal motiu pel qual tantes persones no respiren bé ve derivat del ritme de vida actual.

I és que, mentre que una respiració òptima situa la freqüència entre 6 i 10 vegades per minut en repòs, actualment la majoria de la població es troba per sobre d'aquestes xifres. Tot això origina una hiperventilación provocant cansament excessiu, fatiga o insomni.

Les pautes per aconseguir una correcta respiració passen per abandonar la respiració toràcica, que obliga a utilitzar la musculatura del pit i les espatlles deixant rigidesa abdominal, per realitzar una respiració diafragmàtica que millora sensiblement la qualitat de vida i d'exercici físic.

"Una correcta respiració diafragmàtica influeix sobre el procés mental i aconsegueix un estat físic òptim millorant la concentració. Per això, molts esportistes d'elit utilitzen aquesta respiració diafragmàtica com a part essencial del seu entrenament ja que els ajuda a aconseguir resultats òptims", recalca.

Concretament, una respiració deficient durant l'exercici físic pot provocar cansament excessiu, sensació d'una fatiga major o insomni. A més, té efectes fisiològics que inclouen increment del nombre de pulsacions del cor, augment de la tensió arterial, símptomes d'asma o ofec, tensió muscular excessiva en coll i espatlles i, en ocasions, símptomes de malestar gastrointestinal.

I és que, el sistema respiratori està interrelacionat amb la resta de sistemes de l'organisme i que alguns d'aquests efectes reaccionen en cadena davant una situació perllongada de mals hàbits en la respiració.

A nivell de concentració, un deficient estat d'atenció impedeix focalitzar correctament els esforços podent desencadenar en lesions musculars per problemes de flux sanguini i de tensió muscular excessiva.

EFECTES POSITIUS D'UNA RESPIRACIÓ ADEQUADA I ELEVADA CONCENTRACIÓ

Per contra, educar correctament la respiració, adequar-la dins de la pràctica de l'exercici físic i també en el dia a dia, té una sèrie de "poderosos beneficis" en la salut.

Una respiració diafragmàtica abdominal regular, lenta i profunda aconsegueix majors estats de relaxació, una millor oxigenación, un menor esforç cardíac i reducció de la fatiga, una menor tensió muscular, millora de rendiment, augment de la potència pulmonar i de la tolerància a l'exercici, disminueix l'activitat fisiològica i millora els problemes respiratoris, entre molts altres beneficis.

A més, té positius efectes psicofisiològics reduint la sensació d'ansietat provocant una distracció cognitiva que afavoreix l'atenció en la pròpia tasca de respirar.

De fet, els efectes positius d'un elevat nivell de concentració es reflecteixen en el màxim aprofitament de les potencialitats físiques i mentals, millorant la memòria, l'atenció, el nivell competitiu, el nivell d'execució física i mental i tot això amb un sensible increment en la motivació de l'esportista.

Sense comentarios

Escriu el teu comentari




No s'admeten comentaris que vulnerin les lleis espanyoles o injuriants. Reservat el dret d'esborrar qualsevol comentari que considerem fora de tema.

EL MÉS LLEGIT

ARA A LA PORTADA
ECONOMIA
Llegir edició a: ESPAÑOL | ENGLISH