Consumir cereals integrals redueix la mortalitat cardiovascular

|

Consumir cereals integrals redueix la mortalitat cardiovascular

Consumir cereals integrals habitualment s'associa a una major longevitat, ja que la seva ingesta disminueix la mortalitat general i, sobretot, la taxa de mort cardiovascular, segons un nou estudi realitzat per un grup d'investigadors d'Harvard School of Public Health (EUA), que demostra que per cada 28 grams de cereals integrals consumits es redueix un 5 per cent la taxa de mortalitat total i un 9 per cent la mortalitat cardiovascular.

El treball, del que es fa ressò la Societat Espanyola de Cardiologia (SEC) i ha estat publicat en la revista 'JAMA Internal Medicine', se sustenta en el fet que els cereals integrals no refinats i conserven la part rica en fibra que ralenteix l'absorció de sucres i ajuda a disminuir el colesterol en la sang.

Els investigadors han analitzat l'associació existent entre una dieta regular rica en cereals integrals (blat, civada, ordi, sègol, arròs) i el risc de mortalitat total i mortalitat cardiovascular. En concret, l'estudi evidencia que per cada 28 grams de cereals integrals ingerits es redueix un 5% el risc de mort prematura i un 9% el risc de mort per causa cardíaca. Per a això, s'han estudiat les dades procedents de dos treballs de recerca de seguiment prospectiu a llarg termini realitzats sobre una mostra de pacients lliures de malaltia cardiovascular i de càncer, el Nurses' Helath Study elaborat sobre 74.341 dones (1984-2010) i l'Health Professionals Follow-Up Study realitzat en 43.744 homes (1986-2010). "Així, quants més cereals integrals consumim més estarem disminuint el risc de mortalitat cardiovascular", destaca la Dra. María Elisa Calle Purón, coordinadora del Comitè Científic del Programa Alimentació i Salut de la FEC (PASFEC) i professora de la Facultat de Medicina de la Universitat Complutense de Madrid.

Es tracta d'un estudi que aporta dades rellevants ja que, "s'ha realitzat sobre una cohorte de seguiment ben controlada en la qual, després d'haver ajustat les dades a altres variables que podrien afectar al risc de mort de la persona, com són l'edat, l'índex de massa corporal o el tabaquisme, s'ha observat que el consum de cereals integrals segueix associant-se a una reducció de la mortalitat global i de la mortalitat per causa cardiovascular", afegeix l'experta.

EL BENEFICI DE LA FIBRA

Els cereals integrals al no haver estat sotmesos a un procés de refinament conserven totes les parts que conformen el gra del cereal: el segó, la pela externa que protegeix la llavor; el germen, embrió que hi ha dins de la llavor; i l'endospermo, que constitueix la part més abundant del gra del cereal i la principal font d'alimentació quan la planta comença a néixer del germen.

Els cereals no refinats posseeixen major nombre de nutrients (vitamines i minerals) i proporcionen una de les majors fonts de fibra que tenim, aquesta és la raó per la qual són tan saludables, ja que la fibra ajuda a ralentir la digestió i prevé els augments perillosos dels nivells de sucre en sang.

Per tant, la Fundació Espanyola del Cor (FEC) recomana, en línia amb les guies de dietètica i nutrició, que almenys es consumen quatre racions (200 gr.) de cereals al dia i que, almenys, una ració (50 gr.) sigui de cereals integrals.

Sense comentarios

Escriu el teu comentari




No s'admeten comentaris que vulnerin les lleis espanyoles o injuriants. Reservat el dret d'esborrar qualsevol comentari que considerem fora de tema.

EL MÉS LLEGIT

ARA A LA PORTADA
ECONOMIA
Llegir edició a: ESPAÑOL | ENGLISH