Després dels excessos de Nadal desaconsellen allargar més de dos dies les dietes 'detox' estrictes

|

Menjar sa

Les dietes 'detox', també nomenades depurativas, són plans nutricionals que ajuden a perdre pes i volum, eliminar l'excés de líquids i amb això el de toxines, equilibrar els nivells de colesterol i triglicèrids després d'una època d'excessos, descongestionar el fetge i millorar les digestions, no obstant això, les més dràstiques no compleixen les premisses d'una alimentació sana, per la qual cosa el temps màxim per fer aquest tipus de règims desequilibrats és d'un o dos dies per no posar en risc la salut, segons la nutricionista Leticia Carrera.

Segons ha explicat a Europa Press la també directora del Centre de Tractaments Mèdic-Estètics Felicidad Carrera, els règims 'detox' saludables "no alteren l'equilibri de la dieta, és a dir inclouen tots els nutrients necessaris per al correcte funcionament de l'organisme". No obstant això, portats a l'extrem "poden produir pèrdua de massa muscular, marejos, etc., fins a problemes metabòlics i electrolítics", ha remarcat. A més, ha recordat que les dietes estrictes "solament han de fer-se baix control mèdic".

Però, quins desavantatges presenten aquestes dietes per córrer el perill de no ser saludables?. Segons Carrera, aquests règims inclouen aliments diuréticos, digestius, rics en aigua, fibra, minerals, vitamines i antioxidants i "redueixen al mínim la ingesta de productes químics i tòxics". No obstant això, quan es converteixen en estrictes "no aporten tots els nutrients necessaris per al correcte funcionament de l'organisme", ha agregat. Quan l'especialista parla de nutrients fa especial recalcament en les proteïnes, perquè "algunes dietes d'aquest tipus tendeixen a eliminar-les i per tant no són equilibrades". En aquest punt ha assenyalat els grups de nutrients que ha de portar qualsevol dieta detox: vitamines (A, I i C), aminoàcids (Cisteina, Metionina, Tirosina), minerals (Seleni, Coure, Zinc i Manganès) i uns altres com Carotenoides, Flavonoides i Isoflavonas.

ALCOHOL, SAL I ALIMENTS PRECUINATS, CONTRAINDICATS

Carrera també ha posat l'accent en el que està parcial o totalment prohibit en realitzar les dietes depurativas. En primer lloc, s'han de reduir els greixos saturats, ja que "ralenteixen les digestions i l'assimilació de nutrients per l'organisme". D'altra banda, aliments amb molta sal estan contraindicados perquè "la intenció és incorporar aliments diuréticos per ajudar-nos a eliminar líquids/ toxines i la sal contribueix a retenir aigua". Així mateix, l'alcohol està totalment prohibit, com en la majoria de les dietes, ja que incorpora toxines a l'organisme i "el que volem és eliminar-les". A més, no es recomanen aliments no precuinats ni enllaunats "per fugir de conservants i additius". D'altra banda, des del centre han marcat les pautes nutricionals que haurien de seguir-se. Un dels dies de la setmana recomanen desdejunar un got de llet descremada (amb o sense cafè) o infusió, cereals integrals o torrada integral amb oli, suc d'una taronja, una aranja, fulles de menta i stevia; i per a l'esmorzar una pinya per exemple.

En el menjar, suggereixen carxofes cuites i carbassó a la planxa amb una cucharadita d'oli i un filet de vedella blanca amb amanida de canonges. Per berenar suc de papaya amb nabius, i en la sopa brou de verdures (api, porro, pastanaga i bledes), sopa juliana o sopa de ceba; i una rodanxa de lluç al forn amb tomàquet rostit.

Finalment, l'especialista aconsella realitzar aquesta dieta després del període nadalenc, ja que "durant aquestes celebracions anem a prendre un excés de greixos, alcohol i calories". No obstant això, recorda que són dietes saludables però "no estan tan indicades per reduir pes com per fer una cura de toxines per al nostre organisme, i encara que també ajuden a perdre pes no són més eficaços que unes altres".

Sense comentarios

Escriu el teu comentari




No s'admeten comentaris que vulnerin les lleis espanyoles o injuriants. Reservat el dret d'esborrar qualsevol comentari que considerem fora de tema.

EL MÉS LLEGIT

ARA A LA PORTADA
ECONOMIA
Llegir edició a: ESPAÑOL | ENGLISH