Troben un mosquit fossilitzat amb sang de fa 46 milions d'anys

Mosquit fòssil

El bioquímic jubilat Dale Greenwalt ha trobat un mosquit fossilitzat en l'estómac del qual encara quedaven restes de sang de la seva última víctima. Sang que podria tenir uns 46 milions d'anys d'antiguitat i que, segons els experts, pertanyeria a un ocell.

Greenwalt buscava insectes a la muntanya quan va realitzar aquest descobriment, que ha estat publicat en PNAS, i ara es procedirà a estudiar el seu ADN. Segons les característiques que presenta, els investigadors han apuntat que si tracta d'una espècie que va volar molt temps després que els dinosaures s'extingissin. No obstant això, l'ocell del que va prendre la sang serçia un descendent d'aquests, la qual cosa "pot aportar moltes dades", ha indicat el científic.

Quant al contingut del seu estómac, s'han usant dos tipus diferents de llum de rajos X que determinen què productes químics estan presents. S'ha determinat que el ventre del mosquit estava ple de ferro, una de les principals característiques de la sang que porta oxigen a la resta del cos. A més, s'han trobat evidències de porfirinas, que s'uneixen al ferro en la sang.

"Junts, tots dos components confirmen "definitivemente" que el que hi ha a l'interior de l'animal és sang d'una de les seves víctimes", ha assenyalat Greenwalt.

EL MÉS LLEGIT