Trencar a suar en l'exercici regular redueix el risc d'ictus

|

Exercici físic

Trencar a suar mentre es fa exercici regularment pot reduir el seu risc d'accident cerebrovascular, segons un nou estudi publicat en la revista 'Stroke: Journal of the American Heart Association'. Els investigadors van trobar que les persones inactives tenien un 20 per cent més de probabilitats de sofrir un vessi cerebral o un miniaccidente cerebrovascular que els que feien exercici moderat a de forta intensitat (prou com per trencar a suar) almenys quatre vegades a la setmana.

Entre els homes, només aquells que s'exercitaven a una intensitat moderada o vigorosa quatre o més vegades a la setmana registraven un risc d'accident cerebrovascular baix, mentre en el cas de les dones, la relació entre l'accident cerebrovascular i la freqüència de l'activitat estava menys clara, segons les conclusions de l'estudi de més de 27.000 nord-americans, de 45 anys i més seguits durant una mitjana de 5,7 anys.

"Els beneficis de l'activitat física per reduir el risc d'un atac cerebrovascular estan relacionats amb el seu impacte sobre altres factors de risc --va dir Michelle McDonnell, autora de l'estudi i professora a l'Escola de Ciències de la Salut en el Centre Internacional d'Evidència d'Aliats en la Salut de la Universitat d'Austràlia del Sud--. L'exercici redueix la pressió arterial, el pes i la diabetis. Si l'exercici és una píndola, s'hauria de prendre una per al tractament de quatre o cinc condicions diferents".

L'estudi recolza troballes anteriors que la inactivitat física és el segon pas després de la hipertensió arterial com a factor de risc per a l'accident cerebrovascular. McDonnell també va assenyalar que la feble relació amb l'activitat física i les dones observada en aquest estudi pot haver-se d'al fet que les dones poden obtenir el benefici amb un exercici menys vigorós, com caminar, que no era el focus d'aquesta anàlisi.

L'Associació Americana del Cor recomana que els adults sans (de 18 a 65 anys) realitzin almenys 30 minuts d'activitat física d'intensitat moderada almenys cinc dies a la setmana o 20 minutos d'activitat física d'intensitat vigorosa almenys tres dies a la setmana, per un total de 150 minuts d'activitat física d'intensitat moderada. Els adults també han d'assistir dos dies a la setmana a activitats per enfortir els músculs en les quals intervenen tots els grups musculars principals.

Sense comentarios

Escriu el teu comentari




No s'admeten comentaris que vulnerin les lleis espanyoles o injuriants. Reservat el dret d'esborrar qualsevol comentari que considerem fora de tema.

EL MÉS LLEGIT

ARA A LA PORTADA
ECONOMIA
Llegir edició a: ESPAÑOL | ENGLISH