El 60% dels espanyols reconeix que només s'hidrata quan té set

|

Títol de la imatge

El 60 per cent dels espanyols reconeix que només s'hidrata quan té set, la qual cosa podria significar que ja existeix certa deshidratació, segons ha mostrat la 'Declaració de Madrid', un document elaborat per experts de la salut de diferents àmbits i que recull les conclusions de l'II Congrés Nacional d'Hidratació.

Per això, els especialistes han destacat la necessitat d'educar a la població i formar-li en un estat d'hidratació d'acord amb les seves necessitats individuals que, segons han informat, variarà en funció del sexe, estat fisiològic, activitat física i esport, condicions ambientals i estat de salut.

Referent a això, els experts responsables de la Declaració han recordat que la infantesa i vellesa són etapes de la vida en les quals s'ha de cuidar encara més la hidratació, al costat de l'embaràs i el període de lactància.

I és que, l'estat d'hidratació és un dels aspectes que poden afectar al rendiment cognitiu. "Una petita deshidratació del 2 per cent pot repercutir negativament en la capacitat d'atenció i en el rendiment laboral, minvant la productivitat i augmentat el risc d'accidents", han postil·lat els especialistes.

De fet, la deshidratació afecta "negativament" a l'execució cognitiva de les tasques d'atenció (alerta i psicomotores), la memòria immediata o a curt termini i les valoracions subjectives com l'alerta, fatiga o l'esforç per rendir.

En concret, es recomana que el 20 per cent i el 25 per cent del líquid que es prengui diàriament provingui dels aliments i un 50 per cent i 75 per cent de les begudes. Així mateix, la varietat en la ingesta de líquids pot afavorir l'aconseguir més fàcilment els nivells adequats d'hidratació.

A més de l'aigua, és recomanable prendre altres líquids i begudes de diferents sabors, ja que el seu consum resulta més fàcil i agradable, com a refrescs que aporti calories i refrescs sense calories, sucs, infusions, cafè, llet, sopes i aliments amb un alt contingut hídric, com a fruita i verdura.

Pel que fa a l'activitat física i l'esport, la 'Declaració de Madrid' ha insistit en la necessitat d'hidratar-se correctament abans, durant i després d'una intensa i perllongada activitat física. Concretament, en tals circumstàncies, recomana la ingesta de begudes que continguin una composició adequada d'hidrats de carboni i electròlits, amb la finalitat d'accelerar la rehidratación, estimular l'absorció de líquids, subministrar hidrats de carboni als músculs que estan treballant i fomentar la recuperació després de l'exercici.

"Els esportistes han de prestar especial atenció a l'aportació necessària de sodi, l'electròlit que més es perd durant la sudoració i que és fonamental per mantenir l'equilibri dels fluids cel·lulars. A més, les begudes amb sodi contribueixen a prevenir la hiponatremia, o descens de sodi en sang per sota de 136 mEq/L, que pot aparèixer després d'un exercici físic intens i una hidratació exclusiva amb aigua", han resolt els experts.

Sense comentarios

Escriu el teu comentari




No s'admeten comentaris que vulnerin les lleis espanyoles o injuriants. Reservat el dret d'esborrar qualsevol comentari que considerem fora de tema.

EL MÉS LLEGIT

ARA A LA PORTADA
ECONOMIA
Llegir edició a: ESPAÑOL | ENGLISH