Les banderillas, el gaspatxo, el salpicón de marisc i la sèpia a la planxa amb all són les tapes més saludables

|

Menjar

Les banderillas de cogombret, anxova o aladroc, cebolleta i oliva; el gaspatxo; el salpicón de marisc i la sèpia a la planxa amb all són les tapes més saludables, segons el ránking de les millors tapes i begudes per a la salut, elaborat per l'Institut Mèdic Europeu de l'Obesitat (IMEO).

A aquestes tapes li segueixen els musclos a la vinagreta; el regirat de xampinyons o bolets amb all i una llesca de pa; el pebrot farcit de bacallà; la tapa de tonyina amb pebrot de piquillo i pa; i el pernil amb tomàquet.

"Gràcies a aquesta taula quan ens asseguem en el quiosquet de la platja o en el bar de sempre, sabrem què prendre i en quines quantitats, sense risc d'engreixar. I és que, en consulta sovint observem que costa més compaginar la dieta amb les vacances i, a l'hora de demanar el menú, la gent es deixa portar pel que demanen els altres, perquè fa bona olor o ve de gust, sense pensar en les conseqüències que a la llarga puguin exercir sobre la salut", ha comentat el president d'IMEO, Rubén Bravo.

De fet, s'estima que de mitjana els espanyols consumeixen entre 1 i 5 tapes per persona i tapeo, encara que aquesta quantitat es dispara durant el cap de setmana a 10 tapes per cap. El temps que passem de tapes i canyes ronda des dels trenta minuts fins a dues hores, coincidint amb els horaris del menjar o sopar.

"No cal tenir por a la tapa, ja que si seleccionem bé, la seva aportació calòrica pot ser baix i fins a 'matar el nostre apetit' abans de menjar --entre 50 i 100 quilocalories la unitat--. Però això sí, hem de recordar que el consum calòric recomanat al dia per a les dones és entre 1.300 i 1.400 quilocalories, mentre que per als homes aquest varia entre 1.500 i 1.800 quilocalories", ha postil·lat l'expert.

Per això, ha aconsellat consumir les tapes de verdures fresques i mariscs per elevat valor nutritiu i omega 3 i ha recordat que els montaditos amb pa i maionesa, així com els fregits, són els que més engreixen. En aquest sentit, l'expert ha informat que, com a norma general, es recomana consumir els hidrats de carboni en la cervesa i el vi negre i les proteïnes en les zapas. "La cervesa és millor prendre-la pel dia, ja que ens obre l'apetit i a la nit prendre la tapa amb una copa de vi negre perquè afavoreix el descans", ha postil·lat.

LES 10 MILLORS BEGUDES PER A L'ESTIU


D'altra banda, IMEO ha elaborat un ránking amb les deu millors begudes per a l'estiu. Així, ha col·locat en el primer graó al te amb gel i llimona per les seves propietats antioxidants, seguit del suc de tomàquet comercial i la cervesa amb casera i amb llimona.

Així mateix, el vi encert, que millora la salut cardiovascular; la tònica, que afavoreix la digestió; el suc de préssec comercial; la coca-cua, que millora l'atenció davant un llarg viatge; el gin tonic, és el combinat menys calòric; i el rom amb coca-cua, completen la llista de les begudes recomanades per li institut.

Sense comentarios

Escriu el teu comentari




No s'admeten comentaris que vulnerin les lleis espanyoles o injuriants. Reservat el dret d'esborrar qualsevol comentari que considerem fora de tema.

EL MÉS LLEGIT

ARA A LA PORTADA
ECONOMIA
Llegir edició a: ESPAÑOL | ENGLISH