dilluns, 13 de juliol de 2020

Només els mitjans catalans i espanyols cobreixen la 'gira' internacional del conseller d'Exteriors contra el judici

|

Des que va iniciar el judici per l'1-O, el Govern de la Generalitat de Catalunya ha activat una campanya independentista internacional per fer propaganda de la seva ideologia i de la innocència dels polítics presos.


Alfred Bosch, conseller d'Acció Exterior de la Generalitat, és el portaveu d'aquesta iniciativa, i el seu objectiu és atraure els mitjans europeus perquè Europa s'assabenti que Espanya està jutjant, al seu parer, de forma injusta i contra els drets humans als polítics presos, especialment a l'expresidenta del Parlament Carme Forcadell, i als líders de l'Assemblea Nacional Catalana i Òmnium Cultural Jordi Sànchez i Jordi Cuixart.


Però, la veritat és que els únics mitjans de comunicació que segueixen a Bosch en les seves rodes de premsa a l'estranger i cobreixen els seus missatges contra Espanya i el judici són mitjans catalans i espanyols. És cert que, de manera particular i concedint entrevistes personals, diversos mitjans francesos com France 24, L'Opinió, el setmanari L'Obs o la BBC World han atès Bosch en el seu viatge a París. Però, en la majoria de les seves aparicions o convocatòries de premsa, Bosch només aconsegueix atraure mitjans de comunicació del país.



Bosch va acudir a Paris per a la reobertura de la delegació de la Generalitat a França, tancada durant l'aplicació del 155. Aquest dia, els únics mitjans que van anar a cobrir l'acte van ser l'Agència Catalana de Notícies (ACN), pública, dependent de la Generalitat; el segon, de la Cadena SER; i el tercer, de 324, el 24 hores de TV3. Aquest mateix escenari es va repetir en una conferència que va donar aquesta mateixa setmana a la capital francesa a l'Institut de Relations Internationales et Stratégiques (IRIS).


A més, Bosch també es va veure amb Benoit Hamon, exministre socialista i candidat derrotat per Emmanuel Macron en les últimes eleccions presidencials, que posteriorment van donar declaracions en un carrer de París a un sol micròfon el de l'Agència Catalana de Notícies, a més de l'enregistrament d'un telèfon mòbil.


El mateix va passar a Londres


Bosch va estar el passat 31 de gener a Londres per inaugurar la seu de la delegació del Govern al Regne Unit i Irlanda, la "Catalonia House", on només van aparèixer 324 / TV3, Agència Catalana de Notícies, Catalunya Ràdio (l'emissora pública de Catalunya) i Ràdio Nacional d'Espanya (RNE). Ni rastre de la premsa britànica.


Amb Quim Torra, igual


Al president de la Generalitat li va passar el mateix en el seu viatge als Estats Units. Igualment allà, només van atendre les seves rodes de premsa el 324, Catalunya Ràdio i TVE, sense rastre de mitjans nord-americans.


Per contra, l'expresident Carles Puigdemont sí aconsegueix atraure la premsa internacional més enllà de als mitjans locals.


El dia que va començar el judici 1-O, Puigdemont va oferir una roda de premsa a Alemanya per expressar el "caràcter antidemocràtic de l'Estat espanyol", ia diferència dels seus companys independentistes, el van atendre més mitjans espanyols com EFE, Ràdio Nacional d'Espanya, TVE i 324 / TV3, a més de l'Agència Reuters (Regne Unit), les televisions públiques alemanyes ARD, ZDF i Deutsche Welle, i fins a un mitjà de Xina.


Sense comentarios

Escriu el teu comentari




No s'admeten comentaris que vulnerin les lleis espanyoles o injuriants. Reservat el dret d'esborrar qualsevol comentari que considerem fora de tema.


EL MÉS LLEGIT

ARA A LA PORTADA
ECONOMIA
Llegir edició a: ESPAÑOL | ENGLISH