La bicoca de Ràdio Flaixbac: va obtenir el 113% dels seus ingressos en 2017 de fons públicsfons públics

|

Quan un mitjà de comunicació rep més de la meitat del seu pressupost de les arques públiques, ¿quina garantia d'imparcialitat pot exhibir?


A Catalunya, la subsistència del panorama mediàtic depèn fortament de les subvencions rebudes pel sector públic, tal com es desprèn de l'estudi 'El Finançament público dels medios de comunicación a Catalunya', elaborat per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).


Un dels casos més escandalosos és el del grup de ràdio Ràdio Flaixbac SA --que posseeix les cadenes musicals Flaix FM i Ràdio Flaixbac--, els beneficis en l'any analitzat van ascendir a 780.614, mentre que va rebre una injecció pública que supera en 100.000 euros els seus resultats (880.000 euros en diners públics).


Pluja de milions a Ràdio Flaxbac


Aquest grup va ser fundat pel popular periodista Miquel Calçada, que va participar en les llistes de Junts pel Sí --una coalició entre ERC i CDC-- a les eleccions autonòmiques el 2015.


Miquel Calçada ha rebut altres favors del poder. El periodista ha presentat diversos programes a TV3, l'últim d'ells 'Afers exteriors', en què recorria el món entrevistant catalans que residien a l'estranger.


A més, el 2014 va ser el comissari dels actes organitzats per la Generalitat per commemorar el Tricentario de 1714, pressupostats amb tres milions d'euros pel Govern.


UNS POCS acaparen el 70% DE FONS


Els autors d'aquest informe revelen que els mitjans catalans van rebre l'any 2017 un total de 36 milions d'euros de les administracions públiques de Catalunya. La part del lleó d'aquesta injecció de fons consisteix en la publicitat institucional, que va suposar per si sola 30 milions d'euros (més del 80% de la quantitat total repartida).


L'estudi detalla que va ser la Generalitat qui més generosament va repartir els seus anuncis pagats als mitjans (21,9 milions), seguida dels consistoris (7,6 milions) i, finalment, les diputacions (1,1 milions).


El repartiment d'aquests fons mostra un clar s ESGO en favor dels mitjans més afins al nacionalisme. Així, el 70% de fons (uns 25 milions) se'l reparteixen La Vanguardia (5,4 milions), El Periódico (5,3 milions), El Punt Avui (4,9 milions), TV3 (3,5 milions) , Ara (2,8 milions), RAC1 (2 milions) i 8tv (1 milió).


ELS DIGITALS 'INDEPES'


Però els més agraciats pel repartiment d'aquest "escaiola" institucional són els mitjans digitals amb una línia editorial marcadament independentista. Entre ells s'expliquen moltes webs que han aparegut durant els anys del 'Procés', però que han aconseguit captar rendes públiques en suficient quantitat per assegurar la seva supervivència.


Entre aquests mitjans es troben 'Nació Digital' (567.398 euros), 'El Nacional' (550.603 euros), 'Vilaweb' (318.803 euros), 'El Món' (135.724 euros) i 'La República Directe!cat' (97.204 euros) .

Sense comentarios

Escriu el teu comentari




No s'admeten comentaris que vulnerin les lleis espanyoles o injuriants. Reservat el dret d'esborrar qualsevol comentari que considerem fora de tema.
ARA A LA PORTADA
ECONOMIA
Llegir edició a: ESPAÑOL | ENGLISH