dimecres, 18 de setembre de 2019

Les deu fruites que més beneficien la salut

|

Les deu fruites que més beneficien la salut

La sobremedicación és cada vegada més comuna i encara que no sempre és evitable, sobretot si no es prevé mitjançant hàbits de vida saludable, sí és possible reduir l'excés de fàrmacs que ingerim.

A més, cal dir que la fruita és un d'aquests aliments amb propietats curativas que poden ajudar-nos tant en la fase preventiva com en la de tractament de certes dolències. Cadascuna compta amb les seves pròpies característiques i beneficis medicinals, que cal conèixer per variar l'alimentació en funció del nostre estat de salut.

1. Cireres: àcid úric

Aquesta petita fruita rica en vitamines A, B, C, I, K, a més de ser una font de ferro, calci, magnesi, potassi i sofre reporta nombrosos beneficis per a la salut. Conté nutrients essencials que combaten les inflamacions, les infeccions i fins al càncer. Això últim es deu al fet que, segons recents estudis, l'àcid elágico i les quercetina que contenen les cireres ajuden a frenar el creixement i la propagació dels tumors sense causar danys a les cèl·lules sanes. El seu consum regular permet reduir de manera significativa els nivells d'àcid úric, gràcies al seu alt contingut en antocianinas, per la qual cosa prevé la gota. A més, s'han demostrat també els seus beneficis per al cor, el còlon i altres òrgans del cos.

2. Kiwi: problemes respiratoris i colesterol

La barreja de minerals, vitamines i, sobretot, fitonutrientes, fa dels kiwis un aliment protector contra les malalties respiratòries, a més de les patologies cardíaques. Les seves propietats també són beneficioses per millorar la salut cardiovascular, regular la pressió arterial i reduir els nivells de colesterol.
El kiwi està considerat un superalimento a causa del seu alt contingut en vitamina C, fibra, potassi i antioxidants. Per tant, per maximitzar els seus beneficis és recomanable consumir-ho madur, ja que així comptarà amb majors quantitats d'antioxidants, que milloren els seus efectes saludables.

3. Maduixes: tensió

La ingesta d'unes cinc o sis maduixes al dia és suficient per cobrir la dosi diària recomanada de vitamina C, la qual cosa reduirà enormement el risc de desenvolupar diferents tipus de càncer, com el de mama i estómac. Un altre dels seus beneficis és que ajuden a reduir la tensió arterial i garanteixen la salut cardiovascular.

4. Nabius: infeccions i diarrees

Aquests saludables fruits representen una font inesgotable de nutrients essencials i compostos com els àcids fenòlics i els flavonoides que estimulen el sistema immune. Diversos estudis han assenyalat la seva capacitat per millorar la resistència contra els microorganismes que causen infeccions bacterianes o fúngiques. A causa dels seus taninos, té propietats antidiarréicas.

5. Granada: cremades solars i envelliment de la pell

Les llavors d'aquesta fruita ajuden a protegir la dermis i l'epidermis, mitjançant la regeneració de les cèl·lules de la pell, per la qual cosa estan indicades per tractar cremades solars i fins i tot per accelerar el ritme de curació d'una ferida. Les magranes són molt nutritives pel que el seu consum diari també ralenteix l'envelliment de la pell, protegint contra les arrugues, les taques causades pel sol o els nocius efectes dels rajos raïm.

6. Síndria: accidents cerebrovascualares

Refrescants i nutritives, les síndries també ofereixen beneficis per a la cura de la pell, igual que les magranes. A més, conté un tipus deaminoácido que afavoreix la dilatació dels gots sanguinis, ajudant a reduir la tensió i prevenint els accidents cerebrovasculares i atacs al cor. D'altra banda, cal assenyalar que són una excel·lent font de licopeno, un beneficiós antioxidant.

7. Aranja: càncer de pulmó

Una rica font de vitamines, antioxidants i flavonoides que ofereixen una protecció natural contra el càncer de pulmó, a més de protegir la vista i la peul. L'aranja també és un aliment estavella en les dietes que permet reduir el pes de forma eficaç i sense castigar l'organisme.

8. Papaya: molèsties estomacals

Aquesta fruita tropical conté papaína, un tipus d'enzim proteolítica que ajuda a la bona digestió. La seva alta quantitat deenzimas digestives, la fa recomanable per a les persones amb trastorns pancreàtics i fibrosis quística, doncs protegeix de les dolències estomacals. Les seves proteïnes, tals com la papaína, redueixen la inflamació i acceleren la curació de cremades i ferides.

9. Bayas de saüc: cogestió nasal, tos i grip

Les seves propietats ofereixen beneficis per a la salut en general, encara que particularment són molt bones per cuidar el sistema respiratori. Des de fa segles, les bayas de saüc han estat utilitzades per tractar la grip, la tos o la congestió nasal. D'altra banda, els seus efectes diuréticos ajuden a controlar el pes.

10. Pinya: diversos tipus de càncer

Compta amb un alt contingut en bromelina, un enzim que ajuda a combatre les cèl·lules cancerígenas i diversos tipus d'infeccions. Així mateix, ajuda a metabolizar els aliments, per la qual cosa té propietats diuréticas.

Sense comentarios

Escriu el teu comentari




No s'admeten comentaris que vulnerin les lleis espanyoles o injuriants. Reservat el dret d'esborrar qualsevol comentari que considerem fora de tema.
ARA A LA PORTADA
ECONOMIA
Llegir edició a: ESPAÑOL | ENGLISH