'Trencadís' afusella una informació de CatalunyaPress i es nega a rectificar

|



CatalunyaPress.- El programa 'Trencadís' de 8tv, presentat per la periodista Sandra Barneda, ha afusellat una informació de CatalunyaPress, sense esmentar al medi com a font, i s'ha negat en rodó a rectificar el seu error.


El 18 de febrer aquest diari va publicar un reportatge que destapava, a través d'unes imatges, la precarietat de l'Hospital Parc Taulí de Sabadell. La Plataforma Assambleària de Treballadors del Taulí (PATT) va fer arribar per privat i només a CatalunyaPress --tal com ells mateixos asseguren-- un conjunt d'imatges que donaven compte del mal estat de les urgències del centre.


CatalunyaPress va fer una selecció d'algunes d'aquestes fotografies i va modificar absolutament totes amb l'objectiu que no es veiessin les cares de les persones --malalts i familiars- que sortien en elles. Aquest reportatge va tenir una considerable i destacada difusió, arribant-se a compartir més de 4.600 vegades només a Facebook.


Lamentablement, la peça va arribar a mans de 'Trencadís' que, com es pot veure en el següent enllaç, el dia 24 de febrer va afusellar per complet les fotografies de CatalunyaPress --seleccionadas i modificades per CatalunyaPress-- sense esmentar en cap moment la font.


Sandra Barneda introdueix la informació assegurant que "les imatges les ha destapat la Plataforma d'Treballadores i Treballadors del Parc", cosa que no és certa. Les imatges, que van ser enviades per privat únicament a CatalunyaPress, les va destapar aquest diari, ningú més.


Aquest diari va tractar per activa i per passiva de posar-se en contacte amb l'equip de producció de Trencadís, però no ha obtingut més que evasives (primer) i trucades i missatges sense respondre (després).


CatalunyaPress entén que sí és lícit que la informació circuli d'un mitjà a un altre, però no entén ni accepta que el mitjà en si --en aquest cas, el programa 'Trencadís'-- es negui a fer una rectificació del seu error.


Aquest modest diari lamenta profundament la prepotència i supèrbia dispensada per part d'aquest programa envers ell, i sobretot lamenta la manca d'ètica, educació i de talla professional d'alguns periodistes d'aquest país a l'hora de reconèixer els seus propis errors.

Sense comentarios

Escriu el teu comentari




No s'admeten comentaris que vulnerin les lleis espanyoles o injuriants. Reservat el dret d'esborrar qualsevol comentari que considerem fora de tema.
ARA A LA PORTADA
ECONOMIA
Llegir edició a: ESPAÑOL | ENGLISH