TV3 admet "falta d'atenció periodística" a Federalistes d'Esquerres

|

TV3 1


TV3 ha contestat a la queixa que li va fer arribar Federalistes d'Esquerres en relació a la cobertura informativa que un equip de l'emissora pública va fer de l'Escola d'Estiu organitzada per aquesta entitat i Economistes davant la Crisi el passat 9 de juliol a la seu de Comissió Obreres de Catalunya.


En esta queixa, s'exposava que un equip de TV3 es va desplaçar a la sala on se celebrava l'Escola d'Estiu, va prendre imatges i va entrevistar a un dels seus ponents, el president del Cercle d'Economia, Anton Costas. No obstant això, en la peça emesa a l'informatiu d'aquesta nit, no es va esmentar el context ni el lloc en el qual s'havia produït la informació, una omissió que semblava feta de manera deliberada ja que contravenia la regla clàssica que una notícia ha de respondre a les preguntes d'on, com, quan, què, qui i per què.


El cap d'informatius de TV3, David Bassa, ha fet arribar a Federalistes d'Esquerres una carta en la qual lamenta 'profundament' que la cobertura informativa de l'Escola d'Estiu hagi pogut causar la impressió que s'intentava amagar informació. A més, admet que l'absència d'explicacions sobre el context en què van tenir lloc les declaracions d'Antón Costas i la informació amb la qual es va construir la peça informativa "pot considerar-se una falta d'atenció des del punt de vista periodístic".


En la missiva, David Bassa exposa que la intenció de l'equip de TV3 en elaborar la notícia va ser analitzar les repercussions econòmiques de la sortida del Regne Unit de la Unió Europea que no era l'eix central de l'Escola d'Estiu, i que per això no es va fer cap menció a l'esdeveniment, al lloc o als organitzadors.


Fwderalistes d'Esquerres ha enviat al cap d'informatius de TV3 una carta en què li agraeix les explicacions, especialment el reconeixement que haver omès el context pot considerar-se una 'falta d'atenció periodística'. "La queixa es va generar des del ferm convenciment que en tractar-se d'una emissora pública és imprescindible garantir el rigor periodístic en les informacions, tal com és entès en els sistemes audiovisuals dels països del nostre entorn", diu la carta.


A la carta es puntualitza també que la peça informativa no va ser elaborada exclusivament a partir de l'entrevista al president del Cercle d'Economia, Antón Costas, sinó que recull elements que es van produir en el debat que aquest va mantenir amb l'economista i exconseller d'Economia de les Illes Balears, Carles Manera, gravat per l'equip de TV3, i conclou destacant que fédéralistes d'Esquerrres va facilitar i seguirà facilitant la feina de TV3 "perquè estem convençuts que el paper que ha d'exercir una televisió pública és fonamental per a la presa de decisions de la nostra societat ".


La queixa per la cobertura de l'Escola d'Estiu per part de TV3 va ser presentada també per Federalistes d'Esquerres al Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) i al Consell de la Informació de Catalunya (CIC). Aquest últim organisme va contestar a la petició informant que la presidència i la secretaria general del CIC l'havien admès a tràmit i que obrien un expedient informatiu demanant en primer lloc al·legacions a TV3.


La peça de Tv3 pot ser vista a partir del minut 17'45 "de l'enllaç:


http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/telenoticies-vespre/telenoticies-cap-de-setmana-vespre-09072016/video/5610906/

1 Comentaris

1

TV3 y el periodisme servil; son de pensament únic

escrit per Jo 25/ago/16    09:37 h.

Escriu el teu comentari




No s'admeten comentaris que vulnerin les lleis espanyoles o injuriants. Reservat el dret d'esborrar qualsevol comentari que considerem fora de tema.
ARA A LA PORTADA
ECONOMIA
Llegir edició a: ESPAÑOL | ENGLISH