dilluns, 14 de octubre de 2019

El Suprem dóna la raó als treballadors de Zeta en el dret a la vaga per un conflicte amb la rotativa el 2014

|

grup Zeta


El Tribunal Suprem ha donat la raó als treballadors del Grup Zeta, que compta entre les seves capçaleres amb 'El Periódico de Catalunya' i 'Sport', i ha sentenciat el seu dret a fer vaga, en un context en què la companyia està en procés de venda.


El conflicte es remunta al 2013, quan es va convocar vaga a Gráficas de Prensa Diaria, que són les rotatives que imprimeixen els dos principals diaris de Zeta. L'aturada va ser secundada pels 104 empleats, que demanaven millores salarials i el manteniment de la plantilla.


La mobilització va durar set dies, i Zeta va haver d'encarregar la impressió dels diaris a empreses alienes. Segons el Suprem, aquest fet va fer ineficaç la vaga perquè no va tenir repercussió en els consumidors.


Els sindicats van interposar una demanda en jutjat de primera instància de Barcelona contra el Grup Zeta. En 2014, el tribunal va condemnar l'empresa a indemnitzar-los amb 6.000 euros.


La sentència va ser recorreguda per Zeta i per Gráficas de Prensa Diaria. Van argumentar que una resolució del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya donava la raó al grup Godó en un cas similar després de considerar que s'havia exercit el dret a la llibertat d'empresa.


Ara, el tribunal conclou que el dret a vaga es reconeix com un "instrument de pressió necessari per a l'afirmació dels interessos dels treballadors en els conflictes socioeconòmics".

Sense comentarios

Escriu el teu comentari




No s'admeten comentaris que vulnerin les lleis espanyoles o injuriants. Reservat el dret d'esborrar qualsevol comentari que considerem fora de tema.
ARA A LA PORTADA
ECONOMIA
Llegir edició a: ESPAÑOL | ENGLISH